Opera rusza! - i po raz kolejny zawita we Wrześni. 25 września o godz. 18.00 odbędzie się koncert Puccini/Verdi w wykonaniu zespołu Teatru Wielkiego w Poznaniu. Bilety do nabycia w sekretariacie WOK.
Ten koncert mógłby nie mieć końca. Ile słuchaczy, tyle pomysłów. Bo chyba każdy wielbiciel opery nosi w sercu listę ukochanych arii i duetów. Lista nie jest kompletna i ciągle się zmienia. Pojawiają się nowe utwory, a co jakiś czas powracają na nią te dawno usunięte. Przecież tak trudno zawyrokować jednoznacznie: czy piękniejszy jest duet Toski i Caravadossiego, czy może porażająca aria Calafa, który zadaje zagadkę okrutnej księżniczce Turandot i zastrzega na samym początku Nessun dorma (Niechaj nikt nie śpi!). A Verdi? Która z arii Leonory jest piękniejsza: ta z Mocy przeznaczenia, czy może z Trubadura?
Wybraliśmy dla Państwa te najpiękniejsze arie i duety. Najpiękniejsze według nas. Czy Państwo zgadzają się z naszym wyborem?
Realizatorzy
fortepian: Olena Skrok
Obsada
sopran: Magdalena Nowacka
tenor: Dominik Sutowicz
prowadzenie koncertu: Tomasz Raczkiewicz
PROGRAM
Giacomo Puccini – „Tosca” – aria Toski z II aktu:
Vissi d’arte – Magdalena Nowacka
Giuseppe Verdi – „Otello” – Desdemona i Otello – duet z I aktu:
Già nella notte densa – Magdalena Nowacka i Dominik Sutowicz
Giuseppe Verdi – „Trubadur” – aria Leonory z I aktu:
Tacea la notte placida – Magdalena Nowacka
Giuseppe Verdi – „La forza del destino” – aria Leonory z IV aktu:
Pace, pace mio Dio – Magdalena Nowacka
Giacomo Puccini – „Manon Lescaut” – aria Manon z IV aktu:
Sola perduta abbandonata – Magdalena Nowacka
Giacomo Puccini – „La Bohème” – aria Mimi z I aktu:
Si, mi chiamano Mimi – Magdalena Nowacka
Giacomo Puccini – „Turandot” – aria Calafa z I aktu:
Non piangere, Liù – Dominik Sutowicz
Giacomo Puccini – „Turandot” – aria Calafa z III aktu:
Nessun dorma! – Dominik Sutowicz
Giacomo Puccini – „Tosca” – aria Cavaradossiego z III aktu:
E lucevan le stelle – Dominik Sutowicz
Ten koncert mógłby nie mieć końca. Ile słuchaczy, tyle pomysłów. Bo chyba każdy wielbiciel opery nosi w sercu listę ukochanych arii i duetów. Lista nie jest kompletna i ciągle się zmienia. Pojawiają się nowe utwory, a co jakiś czas powracają na nią te dawno usunięte. Przecież tak trudno zawyrokować jednoznacznie: czy piękniejszy jest duet Toski i Caravadossiego, czy może porażająca aria Calafa, który zadaje zagadkę okrutnej księżniczce Turandot i zastrzega na samym początku Nessun dorma (Niechaj nikt nie śpi!). A Verdi? Która z arii Leonory jest piękniejsza: ta z Mocy przeznaczenia, czy może z Trubadura?
Wybraliśmy dla Państwa te najpiękniejsze arie i duety. Najpiękniejsze według nas. Czy Państwo zgadzają się z naszym wyborem?
Realizatorzy
fortepian: Olena Skrok
Obsada
sopran: Magdalena Nowacka
tenor: Dominik Sutowicz
prowadzenie koncertu: Tomasz Raczkiewicz
PROGRAM
Giacomo Puccini – „Tosca” – aria Toski z II aktu:
Vissi d’arte – Magdalena Nowacka
Giuseppe Verdi – „Otello” – Desdemona i Otello – duet z I aktu:
Già nella notte densa – Magdalena Nowacka i Dominik Sutowicz
Giuseppe Verdi – „Trubadur” – aria Leonory z I aktu:
Tacea la notte placida – Magdalena Nowacka
Giuseppe Verdi – „La forza del destino” – aria Leonory z IV aktu:
Pace, pace mio Dio – Magdalena Nowacka
Giacomo Puccini – „Manon Lescaut” – aria Manon z IV aktu:
Sola perduta abbandonata – Magdalena Nowacka
Giacomo Puccini – „La Bohème” – aria Mimi z I aktu:
Si, mi chiamano Mimi – Magdalena Nowacka
Giacomo Puccini – „Turandot” – aria Calafa z I aktu:
Non piangere, Liù – Dominik Sutowicz
Giacomo Puccini – „Turandot” – aria Calafa z III aktu:
Nessun dorma! – Dominik Sutowicz
Giacomo Puccini – „Tosca” – aria Cavaradossiego z III aktu:
E lucevan le stelle – Dominik Sutowicz